דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם אנו אלרגים לעצמנו 

מאת    [ 09/07/2008 ]

מילים במאמר: 523   [ נצפה 2671 פעמים ]

אם נתחיל מההגדרה הרפואית של אלרגיה נוכל לגלות שאלרגיה היא תגובת יתר של חלקים מסוימים במערכת החיסון שלנו לגורם שבא במגע איתנו. למערכת החיסון שלנו יש מנגנון מופלא שיודע להבחין מי אנחנו, מה שייך אלינו ומה לא. ומה שהוא לא אנחנו המערכת תוקפת ומשמידה.

התהליך של הכרת עצמנו והכרת גורמים זרים קורה בצורה אינטנסיבית עד גיל 7 או 8 בבלוטה שנקראת בלוטת התימוס.
הטיפול המערבי באלרגיות הינו הימנעות מהגורמים הבעייתיים, טיפול בחומרים מדכאי מערכת חיסון, או היכרות איטית של מערכת החיסון עם גורמי אלרגיה מוחלשים.

אנו יכולים להסתכל על תהליך זה מנקודת מבט נוספת. אנו משתמשים בחושים שלנו על מנת לקבל אינפורמציה מהסביבה. בהתאם לאינפורמציה זו אנו יודעים כיצד לפעול. חלק מהמערכות מגיבות בצורה מודעת וחלק בצורה אינסטנקטיבית, למשל כשקר אנו רועדים - תגובה בריאה ואינסטנקטיבית של הגוף. כאנו רואים צבע אדום אנו מגיבים על ידי שרשרת אסוציאציות שנקשרו אלינו לצבע האדום - תגובה מודעת יותר. אם נסתכל האלרגיה תהליך קליטה ותגובה, נוכל להבין שמשהו במנגנון קליטת האינפורמציה השתבש, המערך האינסטנקטיבי שאחראי על תגובות הגוף האורגניות (נשימה, עיכול, לחץ הדם, החושים שלנו) מבין משהו לא כפי שהוא ומפעיל מערך הגנה גדול מהרגיל על מנת להתמודד עם אותו דבר. מעצם ההבנה הזו ניתן לראות שאלרגיה היא מכלול שלם של תופעות של מתחיל ונגמר בפריחה והתעטשויות, מתישות ובלתי נעימות, אלא עלול להתבטא גם בעייפות לא מוסברת, מצבי רוח משתנים, שינויים ביציאות, הזעה ובעצם כמעט כל שיבוש בהתנהלות התקינה של הגוף.

מכיוון שהקשר בין גוף, רגש, נפש אינו ניתן להתרה, התגובות קשורות אחת לשניה, וככל הנראה וזה חומר להתבוננות, נוכל למצוא קשר בין אלרגיות לבין היכולת שלנו להקשיב לסביבה, או לראות את המציאות כפי שהיא.

אז מה אפשר לעשות? אני לא מצליח להקשיב, הגוף שלי מפרש כל זבוב כפיל, לכל דבר שקורה לי אני יכול לקרוא אלרגיה...

אז לפני מה שאפשר לעשות, הקדמה קצרה על רפואה סינית ורפואת תדרים.
רפואת התדרים כבר מראה לנו שכל חומר בטבע אפר לבטא בצורה של תדר, כלומר אינפורמציה מסויימת, אם נכוון את האנטנות שלנו, ממש כמו מקלט רדיו נוכל להבין מה התדרים שהגוף יודע לקלוט ומה מפריע לו, מה ממסך את היכולת של המקלט שלנו לשמוע ברור. הרפואה הסינית בדומה מכירה בזה שלכל מערך בגוף ישנה התבטאות חיצונית על גבי העור הנקראת מרידיאן (ערוץ זרימה), לערוץ זה ישנה היכולת לקלוט ולשדר, כשערוץ מסויים, תקוע, מלוכלך, מלא מדי, או חסר הקליטה והשידור יופרעו.
כך למשל היכולת של ערוץ הריאות לקלוט אינפורמציה מהאויר יכול להשתבש ולגרום לשיעול, התעטשויות ובעצם לגרום להתנהגות קלוקלת של הריאות.

בטיפול באלרגיה אנחנו בעצם מתאמים בין מערך קליטת האינפורמציה למערך פירוש האינפורמציה בגוף, ובמילים פשוטות, שהגוף יבין מה קורה סביבו ואיך להתמודד עכשיו נכון עם מה שמגיע.

על מנת להשפיע על המערך האלקטרו-מגנטי של הגוף ניתן להשתמש בסוגי רפואה שמתייחסים אל מערך זה, כמו רפואת התדרים הממוחשבת שמתפתחת משנות ה- 60 שיטת טיפול המבוססת על העובדה שלאדם - כמו לכל בעל חיים וכל חומר המצוי על פני כדור הארץ - יש חתימה אלקטרומגנטית. על ידי מכשיר שמייצר שדות אלקטרומגנטיים בעצמה חלשה ניתן להשפיע על התנהגות תאי הגוף והסביבה שלהם וכך לשפר את תפקודי הגוף, למשל הורדת דלקת, השפעה על תאי דם לבנים, השפעה על איזון חומצה בסיס ועוד.
או לחילופין הרפואה הסינית שגם היא על ידי החדרת מחטים עדינות בנקודות מסוימות בגוף משפיעה על השדה האלקטרו-מגנטי האנושי.






מורן אבן
מטפל ברפואה סינית קלאסית וביו-רזוננס
web: http://www.biores.co.il
טל' 052-8949407



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב